Noutati din lumea producatorilor auto

Volkswagen are din nou probleme, de data aceasta din partea investitorilor. Dupa ce a fost de acord sa ii compenseze pe multi dintre clienti, firma germana s-a trezit cu 1400 de procese din partea investitorilor sai, acestia sustinand ca au pierdut bani in urma scandalului de anul trecut. Suma totala pe care o cer investitorii este undeva in jurul a 9 miliarde de dolari, la care daca adaugam cele 18 miliarde alocate de VW pentru rezolvarea consecintelor scandalului… ei bine, va puteti da singuri seama ca situatia nu este foarte roz pentru compania germana. Recent Volkwagen a anuntat ca se va concentra pe productia de autoturisme electrice, chiar scotand saptamana aceasta un teaser al conceptului unui astfel de model, insa toate aceste eforturi s-ar putea sa nu fie suficiente pentru a recastiga increderea cumparatorilor si a investitorilor.

volkswagen-teaserDaca tot vorbim de masini electrice, marii producatori de energie din Polonia (Enea, Energa, PGE si Tauron) planuiesc sa puna bazele unei companii: Electro Mobility Poland, al carui scop va fi promovarea masinilor electrice. De asemenea, guvernul polonez doreste sa reduca emisiile de carbon cauzate de mijloacele de transport si planuieste sa introduca diverse beneficii, precum taxe reduse, proprietarilor de masini electrice. Tinta polonezilor este ca pana in anul 2025 sa aiba un parc auto electric care sa cuprinda 1 milion de masini electrice.

Iar mai aproape de casa, Renault a anuntat ca, de la inceputul anului urmator, va muta o parte din productia de autoturisme din Pitesti la o fabrica din Tanger, un oras situat in partea de nord a Marocului, in apropierea stramtorii Gibraltar.

renaul-tanger

Mutarea se va limita doar o anumita parte din productia de Logan MCV, iar motivul din spatele acestei mutari este faptul ca fabrica functiona deja la capacitate maxima si se doreste construirea a mai multor Dacii Duster.