Primul Cod Rutier elaborat de autoritatile romane dateaza din 1859 si se referea strict la circulatia trasurilor pe drumurilor publice. Acesta se referea strict la conducatorii de trasuri si prevedea:
- Tinuta adecvata
- Varsta minima admisa sa fie de 21 de ani
- Birjarii nu aveau voie sa se urce pe capra bauti
- Fumatul interzis cand exista clienti pe bancheta din spate
- Mancare pentru hranirea cailor
- Trasurile aflate in circulatie sa fie dotate cu felinare pentru a fi observate usor la caderea noptii
Odata cu cresterea numarului de autoturisme din Romania, la inceputul anilo 1900, autoritatile romane au formulat un nou Cod Rutier redenumit Regulamentul pentru circularea autoturismelor. Conform noului Cod Rutier, conducatorii auto trebuiau sa fii trecut de varsta majoratului si sa obtina brevetul in urma unui examen auto la ACR. La doar 2 ani de la deschiderea primei scoli de soferi din tara, Codul Rutier sufera modificari.
Noul Cod Rutier conceput special pentru conducerea autoturismelor pe drumurile publice prevedea:
- Viteza de circulatie sa fie optima pentru a preveni eventuale accidente si ambuteiaje
- Depasirea altor autoturisme sa se faca pe partea stanga a carosabilului
- In orase si alte localitati viteza maxima admisa sa fie de 15 km/h
Codul Rutier a suferit modificari in ultimii 150 de ani. Insa, datorita numarului mare de accidente cauzate de conducatorii auto vitezomani, autoritatile romane vor continua sa aduca modificari. Se doreste ca viitoarele modificari sa conduca catre un numar cat mai mic de victime si accidente rutiere.
Comentarii recente