Inainte de aparitia anvelopelor auto, autoturismele erau dotate cu roti din cauciuc solid, oferind calatorii extrem de incomode datorita zgaltaielilor produse. Conform datelor istorice, prima anvelopa pneumatica a fost inventata de catre John Boyd Dunlop in 1887 pentru bicicleta fiului sau.
Insa, brevetul pentru prima anvelopa destinata autoturismelor a fost obtinut de catre Alexander Brown si George Stillman din Syracuse, New York, la 20 decembrie 1892. Inventia celor 2 a fost mult mai usor de utilizat, fata de alte modele create pana atunci, datorita faptului ca putea fi montata sau detasata la jentile rotilor intr-un timp mult mai scurt.
Astfel, productia in masa a anvelopelor pneumatice incepe in 1895 la fabrica Hartford Works din Connecticut. In luna Iulie a aceluiasi an, compania auto Duryea si-a dotat “vagonul motorizat” cu un set de anvelope Brown-Stillman intentionand sa participe la “Prima cursa auto din S.U.A.”. Charles Duryea a reusit sa castige Marele Premiu de 5.000 de dolari parcurgand cursa lunga de 87 km in doar 7 ore si 53 de minute si cu o viteza medie de 11 km/h.
Inafara de patentul pentru anvelopa gonflabila, lui Alexander Brown i-au mai fost creditate inca 300 de alte inventii. Printre creatiile sale notabile putem mentiona: pusca L.C. Smith, pusca cu aer comprimat si masina de scris Smith Premier. Deasemenea, Brown a fost si parintele anvelopelor pentru biciclete, inventie ce a condus la fabricarea anvelopelor Dunlop.
Comentarii recente