Primul aer conditionat pentru autoturisme

Ideea de aer conditionat pentru autoturisme a luat contur la inceputul anilor ’30. Primele sisteme de aer conditionat erau rudimentare, erau de dimensiuni ridicate si nu faceau fata necesitatilor conducatorilor auto. Insa, la 1939, producatorul de autoturisme Packard lanseaza primul aparat de aer conditionat.

Lansarea oficiala a acestuia se va face in 1939, la 4 noiembrie, in cadrul Salonului Auto National de la Chicago, prima masina dotata cu un astfel de aparat fiind un model Packard 1940. Prototipul Packard era un dispozitiv scump pentru majoritatea cetatenilor americani, valoarea de achizitie a unui astfel de aparat ajungand la 274 dolari. Aparatul putea incalzi sau raci, dar putea si dezumidifica, filtra sau recircula aerul din autoturism, in functie de preferintele de confort ale conducatorului auto si ale ocupantilor din autoturism.

Conducatorul auto putea controla aerul conditionat prin unitatea principala, care se afla in spatele banchetei din autoturism. Desi, prototipul a primin numeroase aprecieri din partea specialistilor si publicului prezent la expozitia auto, nu a putut fi produs in cantitati uriase datorita pretului sau mare. Astfel, Packard a renuntat la ideea sa dupa doar 3 ani, echipand doar 1.500 de masini cu un astfel de sistem de incalzire-racire automata.

De-a lungul timpului, numerosi producatori de autoturisme au incercat sa doteze propriile masini cu aparate de aer conditionat, eficiente si ieftine. In 1973, mai mult de 70% din autoturismele aflate in circulatie erau echipate cu un aer conditionat, asemanator celui din prezent. In 1994, aproape toate masinile din Statele Unite aveau aer conditionat. Succesul garantat al sistemului a fost dat de nevoia oamenilor de a se simti confortabil ori de cate ori se afla la volan.

packard-ac-high-700x567