Semaforul a fost conceput de un inginer britanic, J. P. Knight, avand la baza sistemul de semaforizare al cailor ferate. Datorita numeroaselor accidente ce au avut loc pe strazile din Londra, inventatorul britanic a propus semnaforul ca sistem de semnalizare, astfel incat numarul accidentelor sa se reduca.
Primul semafor conceput de J. P. Knight a fost pus in functiune la inceputul lunii decembrie a anului 1868 si a fost instalat in fata sediului Parlamentului londonez. Insa, acest model de semafor este diferit fata de modelul actual. Semaforul primordial era pus in functiune cu ajutorul unor lanterne ce functionau pe baza de gaz. Insa, in 1869, datorita unor scurgeri de gaz a avut loc o explozie ce a cauzat rani grave unui politist aflat in zona Parlamentului. Ulterior acestui incident, in 1970, semaforul a fost inlaturat.
In 1910 apare un nou model de semafor, mult imbunatatit fata de precedentul. Acesta functiona pe baza curentului electric si utiliza doua culori (verde si rosu) si un semnal audio de avertizare ce permitea autoritatilor sa detina controlul absolut asupra traficului in cazul in care avea loc o urgenta imediata.
Semaforul modern electric ce functioneaza pe baza a trei culori a fost conceput in 1920 de catre un politist din statul Michigan, S.U.A. Culorile utilizate in punerea in functiune a semaforului au la baza legile de navigatie pe mare. Astfel, rosu semnifica bordul, iar verdele tribordul.
Comentarii recente