Productia trabantului a inceput la 7 noiembrie 1957, cand guvernul german a dorit un model imbunatatit al celor fabricate pana atunci la uzina din Zwickau, fosta fabrica Horch-Audi. Primul trabant din seria P50 a fost lansat sub denumirea Sputnik pentru a celebra lansarea unui satelit artificial sovietic. Acest model compact era dotat cu un motor de 500 cmc si care putea produce doar 18 CP. Incepand cu 1962, urmatoarele autoturisme produse erau echipate cu un motor de 600 cmc si 26 CP.
Din 1957 pana la 31 aprilie 1991, de pe portile uzinii din Zwickau, au iesit peste 3 milioane de trabanturi la preturi avantajoase pentru majoritatea doritorilor de autoturisme bune. Datorita notorietatii rapide de care s-a bucurat trabantul, din cele 3 milioane de autoturisme, majoritatea au fost destinate exportului catre Polonia, Ungaria sau vechea Cehoslovacie. In Germania, pana la sfarsitul anului 2000, se aflau in circulatie doar 33.726 de astfel de autoturisme.
Cel mai cunoscut model de trabant a fost P601, ce prindea o viteza maxima de 100 km/h. Acesta, produs incepand cu 1964, a fost lansat sub 3 versiuni: berlina, break si jeep decapotabil. Ultimul trabant din aceasta serie a parasit linia de productie 25 iulie 1990.
In prezent, trabantul este un adevarat obiect de colectie, multe modele facand parte din colectiile private ale celor mai bogati oameni de pe pamant. Insa, se preconizeaza, ca intr-un viitor nu prea indepartat, vechiul trabant sa fie relansat sub o alta denumire si un alt aspect mult mai modern.
Comentarii recente